کارواندیشه

تعمیرات پکیج ، تعمیر یخچال ، تعمیر کولر گازی ، تعمیر چیلر ، تعمیر لوازم گازسوز

کارواندیشه

تعمیرات پکیج ، تعمیر یخچال ، تعمیر کولر گازی ، تعمیر چیلر ، تعمیر لوازم گازسوز


تعمیرات پکیج ، تعمیر یخچال ، تعمیر کولر گازی ، تعمیر چیلر ، تعمیر لوازم گازسوز

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم تا درباره آموزش تعمیرات چیلر بحث کنیم و موضوعاتی مانند چیلرهای صنعتی و هوای سرد: بررسی اجمالی ، نکاتی برای عملکرد چیلر زمستانی ، برنامه ریزی از قبل برای تعمیرات چیلر را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه وبلاگ کار و اندیشه را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

What is an Industrial Chiller? - NIK HVAC & REFRIGERATION

آموزش تعمیرات چیلر

برخلاف تصور غلط که چیلرهای صنعتی در فصول سرد سال مانند زمستان قابل مصرف هستند، این واحدها برای کاربردهای صنعتی در تمام طول سال حیاتی هستند. بی توجهی به چیلرها در این مدت آنها را مستعد آسیب و هزینه نگهداری بالا می کند. بنابراین، اپراتورهای صنعتی باید شیوه های نگهداری خوب را در شرایط آب و هوایی زمستانی توسط تکنیسین آموزش تعمیرات چیلر اجرا کنند. این مقاله برخی از این اقدامات و نکات را برای اطمینان از عملکرد چیلر با راندمان بالا بدون توجه به شرایط آب و هوایی برجسته می کند.

 

چیلرهای صنعتی و هوای سرد: بررسی اجمالی

دمای سرد زمستان می تواند برای واحدهای چیلر مضر باشد. علاوه بر این، آب و هوا می تواند منجر به قطع برق شود که می تواند به طور قابل توجهی کارایی واحدها را به حداقل برساند. اپراتورها باید اذعان داشته باشند که بسیاری از انواع چیلرها ممکن است در مدت زمان محدودی در هنگام قطع برق، سطح دمای اولیه خود را حفظ کنند.

بنابراین، کاربردهای چیلر صنعتی ممکن است دچار مشکلات و خرابی شوند. اپراتورها باید راهبردهای مقابله ای موثری را برای آماده شدن برای چنین عدم قطعیت هایی در نظر بگیرند. علاوه بر این، اپراتورها باید سن چیلر را در نظر بگیرند زیرا قدیمی ترها می توانند مشکلاتی مانند شکاف و شکاف ایجاد کنند که می تواند در دماهای سردتر به طور قابل توجهی بدتر شود و باعث آسیب جبران ناپذیر تجهیزات شود.

دیگر نگرانی های مربوط به چیلر زمستانی شامل حساسیت بالای سیال انتقال حرارت به یخ زدگی، آسیب دیدن تیغه فن در اثر برف یا یخ، و افت فشار سر است. بنابراین، اپراتورها باید به طور مداوم نمودارهای گلیکول را کنترل کنند، جریان هوا را از طریق کندانسور چیلر محدود کنند، و از کنترل های دستی فشار سر برای رسیدگی به این مشکلات احتمالی به اندازه کافی استفاده کنند.

علاوه بر این، ترک ها و نشتی ها، اتصالات الکتریکی نامناسب و معیوب بودن پمپ، ایمنی، لوله کشی و سیستم های کنترلی می توانند عملکرد مناسب چیلرهای صنعتی را در شرایط آب و هوایی سرد به طور قابل توجهی مختل کنند.

 

نکاتی برای عملکرد چیلر زمستانی

برخی از نکات رایج برای کارکرد واحدهای چیلر صنعتی در فصل زمستان عبارتند از:

 

  1. اطمینان از مخلوط مناسب گلیکول در داخل واحد
  2. تمیز کردن و پاکسازی برف و یخ از کندانسور چیلر
  3. کنترل صحیح فشار سر
  4. اطمینان از تامین حرارت کافی برای جلوگیری از انجماد مبرد یا گلیکول

 

برنامه ریزی از قبل برای تعمیرات چیلر

گلیکول به دلیل داشتن قابلیت ضد یخ برای چیلرهای صنعتی حیاتی است. با این حال، چیلرها برای دستیابی به عملکرد ضد یخ زدگی با راندمان بالا، به مخلوط مناسبی از این عنصر نیاز دارند. بنابراین، اپراتورها باید از نمودارهای گلیکول برای شناسایی دمای رایج محیط و سطوح گلیکول ایده آل برای عملکرد مناسب چیلر استفاده کنند.

علاوه بر این، اپراتورها باید به طور مداوم سطوح گلیکول را با استفاده از یک رفرکتومتر کنترل کنند و از انواع گلیکول کافی مانند پروپیلن گلیکول مهار شده استفاده کنند که برای سیستم های تهویه حرارتی و تهویه مطبوع (HVAC) ایده آل است. به طور مشابه، از آنجایی که یخ و برف برای پره‌های فن چیلر مضر هستند و می‌توانند جریان هوای کندانسور را مختل کنند، اپراتورها باید دائماً کندانسور را برای این عناصر کنترل کنند و مرتباً آنها را در طول فصل زمستان حذف کنند.

 

دمای سرد در فصل همچنین می‌تواند منجر به افت فشار هد شود، به‌ویژه برای واحدهای چیلر که فاقد کنترل‌های محیطی هستند، مانند کندانسورهای غرق‌شده و چرخش فن. این مشکل می تواند بر عملکرد چیلر تأثیر بگذارد. بنابراین، علاوه بر کنترل دستی فشار هد، یک تکنیک ساده پیچیده کردن کندانسور با پلاستیک یا مسدود کردن ورودی کندانسور با یک تعمیر مقوایی می‌تواند مشکل را برطرف کند. در نهایت، در حالی که اجازه می دهد پمپ چیلر به طور مداوم کار کند، حتی در دوره های غیر اوج، می تواند گرمای کافی برای جلوگیری از انجماد مبرد و گلیکول تولید کند، برنامه ریزی نگهداری چیلر (توسط متخصص آموزش تعمیرات چیلر)می تواند به طور قابل توجهی چندین مشکل رایج چیلر را برطرف کند.

 

بهترین روش‌های نگهداری چیلر زمستانی

اپراتورها می توانند یک واحد چیلر را در زمستان اجاره کنند، به خصوص اگر چیلر موجود با توجه به شرایط رایج ناکارآمد باشد. با این حال، این گزینه بسیار مقرون به صرفه است و ممکن است از نظر اقتصادی غیرقابل تحمل باشد. بنابراین، ترکیب روش‌های قابل قبول نگهداری چیلر در عملیات موجود می‌تواند عملکرد مناسب را در تمام طول سال تضمین کند. برخی از این شیوه ها عبارتند از:

 

  • تمیز کردن مداوم چیلر
  • بررسی چیلر از نظر نشتی
  • اطمینان از تبخیر مناسب
  • بازرسی عایق لوله های چیلر
  • نظارت و آنالیز سطوح مبرد روغن و چیلر

 

تمیز کردن چیلرها برای از بین بردن رسوبات می تواند مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی تا 30 درصد به حداقل برساند. تمیز کردن یک عمل ایمنی حیاتی چیلر است زیرا رسوبات می توانند باعث افزایش دما شوند و بار کمپرسور را تشدید کنند تا مبرد فشرده شود و جریان هوا مسدود شود.

بازرسی روزانه چیلرهای زمستانی از نظر نشتی برای به حداکثر رساندن عملکرد تجهیزات و اطمینان از بهبود عملکرد سیستم ضروری است. در حالی که تبخیر مناسب به چیلرهای زمستانی اجازه می دهد تا تغییرات دما و فشار آب را کنترل کنند، بازرسی عایق لوله های چیلر می تواند تشکیل قالب را از بین ببرد و در سراسر واحد پخش شود. در نهایت، نظارت و تجزیه و تحلیل سطوح روغن و مبرد برای شناسایی نشتی ها و آلاینده های رایج مانند اسیدها، رطوبت و فلزات بسیار مهم است.

 

چیلرهای موجود در بازار به ساخت و نصب چیلرهای صنعتی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای صنعت جهانی اختصاص دارد. ما چیلرهای مقرون به صرفه و قابل اعتماد مختلفی را ارائه می دهیم که برای همه محدوده های دما، از جمله دماهای شدید در زمستان، ایده آل هستند.

 

از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات کار و اندیشه مانند آموزش تعمیرات کولر گازی نیز دیدن فرمایید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی