کارواندیشه

تعمیرات پکیج ، تعمیر یخچال ، تعمیر کولر گازی ، تعمیر چیلر ، تعمیر لوازم گازسوز

کارواندیشه

تعمیرات پکیج ، تعمیر یخچال ، تعمیر کولر گازی ، تعمیر چیلر ، تعمیر لوازم گازسوز


تعمیرات پکیج ، تعمیر یخچال ، تعمیر کولر گازی ، تعمیر چیلر ، تعمیر لوازم گازسوز

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب قصد داریم تا به توضیح آموزش تعمیرات برد کنترل بپردازیم و مواردی مانند نحوه تعویض عنصر گرمایش در آبگرمکن برقی را نیر مورد برررسی قرار دهیم. از اینکه وبلاگ کار و اندیشه را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

Water Heater Repair in Concord, California | Repair, Installation &  Maintenance

آموزش تعمیرات برد کنترل

اگر آبگرمکن و تمام اجزای آن را یک کامپیوتر در نظر بگیریم برد کنترل مانند سی پی یو آن عمل میکند که نشان دهنده اهمیت بالای این قطعه است. سوختن یا کد های ارور از رایج ترین مشکلات برد کنترل است که به تنهایی نمیتوان اقدام به عیب یابی آن کرد و در صورت خرابی باید با یک متخصص آموزش تعمیرات برد کنترل تماس بگیرید.

 

تعویض عنصر گرمایش در آبگرمکن برقی

اگر آبگرمکن برقی دارید که نمی تواند آب به اندازه کافی گرم تولید کند - یا اگر آب گرم به سرعت تمام شود - به احتمال زیاد یکی از دو عنصر گرمایشی یا هر دو به درستی کار نمی کنند. برخلاف آبگرمکن های گازی که از مشعل های گازی برای گرم کردن آب استفاده می کنند، آبگرمکن های برقی برای گرم کردن آب به یک جفت عنصر حرارتی فلزی بالا و پایین متکی هستند. این عناصر گرمایشی به صورت افقی از طریق دیواره جانبی مخزن امتداد یافته و در زیر یک پانل پوششی در کنار دستگاه قابل دسترسی هستند.


مشابه روشی که المنت های گرمایشی کوره کار می کنند، عناصر گرمایشی در آبگرمکن زمانی که جریان الکتریکی از آنها عبور می کند، گرم می شوند. هر یک از عناصر گرمایشی توسط یک ترموستات جداگانه کنترل می شود. هنگامی که هر یک از این اجزا از کار بیفتد، نتیجه می تواند کاهش دمای آب یا کاهش مقدار آب گرم موجود باشد.


در حالی که چشم انداز جایگزینی یک عنصر گرمایش ممکن است ترسناک به نظر برسد، مطمئناً ممکن است یک صاحب خانه با تجربه خودش کار را انجام دهد. از آنجایی که این به عنوان یک تعمیر و نه جایگزین در نظر گرفته می شود، در اکثر جوامع هیچ محدودیت کد یا الزامات مجوزی برای جایگزینی عناصر گرمایشی در یک آبگرمکن وجود ندارد.


قبل از اینکه شروع کنید تعویض المنت گرمایشی معیوب در آبگرمکن چندان دشوار نیست، اما یک پروژه پیشرفته در نظر گرفته می شود زیرا هم به مهارت مکانیکی و هم دانش راحت در مورد مسائل سیم کشی برق نیاز دارد. این شامل سه مرحله پروژه مختلف است:

 

  • تست المنت حرارتی
  • حذف المنت گرمایش قدیمی
  • نصب المنت گرمایشی جدید

 

عناصر گرمایشی گران نیستند، بنابراین ممکن است بخواهید هر دوی آنها را تعویض کنید، حتی اگر تنها یکی از آنها ایراد داشته باشد. اگر یکی از المنت های گرمایش خراب شده باشد، ممکن است یکی دیگر به زودی دنبال شود، و جایگزینی هر دو می تواند به طور فعال از تعمیر دوم در آینده نزدیک جلوگیری کند. برخی از تولید کنندگان المنت های گرمایشی را در کیت های تعمیر می فروشند که شامل عناصر گرمایشی و همچنین ترموستات می شود.

 

چگونه یک المنت گرمایش را آزمایش کنیم

برای تست المنت گرمایش آبگرمکن برقی، باید با استفاده از مولتی متر آشنا باشید.

 

پاور را خاموش کنید

برق آبگرمکن برقی را در تابلو برق اصلی با خاموش کردن کلید برق یا خارج کردن فیوز کنترل کننده برق مدار آبگرمکن خاموش کنید.

صبر کنید تا آب داخل مخزن خنک شود. این می تواند دو ساعت یا بیشتر طول بکشد. این بسیار مهم است زیرا عناصر گرمایشی توسط ترموستات کنترل می شوند و آب داغ در مخزن بر جریان الکتریکی به المنت های گرمایشی تأثیر می گذارد.

یک شیر آب گرم را باز کنید و آب را روشن کنید تا مطمئن شوید که خنک است.

 

عنصر گرمایش را در معرض دید قرار دهید

 

پانل پوشش دسترسی و عایق پوشش بلوک ترمینال المنت گرمایش را بردارید. عایق را به سمت بیرون تا کنید و از عنصر گرمایش دور کنید. این باعث می شود پایانه های پیچی که در آن سیم های مدار به المنت گرمایش متصل شده اند، آشکار شود. از یک تستر مدار غیر تماسی برای تست برق سیم ها استفاده کنید. هنگامی که تأیید کردید که برق قطع است، پیچ های نگهدارنده سیم ها را به هر یک از دو پیچ ترمینال باز کنید و سیم های مدار را جدا کنید و این نکته را فراموش نکنید که در صورت نیاز به متخصص آموزش تعمیرات برد کنترل مراجعه کنید.

 

عنصر گرمایش را تست کنید

 

برای بررسی المنت حرارتی، مولتی تستر را روی تنظیمات OHMs (تداوم) قرار دهید، سپس سرب قرمز را به یک ترمینال پیچ و سرب سیاه را به ترمینال پیچ دیگری روی المنت گرمایشی وصل کنید. اگر قرائت اهم در مولتی تستر دیجیتال 0 باشد، یا اگر سوزن با استفاده از صفحه آنالوگ بی نهایت را بخواند (حرکت نمی کند)، جریان برق از طریق المنت گرمایشی وجود ندارد. این نشان می دهد که المنت گرمایش معیوب است و نیاز به تعویض دارد. اگر با استفاده از مولتی تستر مقدار مقاومت اهم را بدست آورید، خود عنصر گرمایش معیوب نیست. مشکل ممکن است از عنصر گرمایش دیگر یا در ترموستات المنت گرمایشی بالا یا پایین باشد.

 

چگونه یک عنصر گرمایش را حذف کنیم

 

برداشتن المنت گرمایشی می تواند بلافاصله پس از آزمایش المنت گرمایش انجام شود (به بالا مراجعه کنید).

برق و آب را خاموش کنید

 

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، برق آبگرمکن برقی را در تابلوی برق اصلی با خاموش کردن کلید مدار یا فیوز برقی بخاری خاموش کنید (به بالا مراجعه کنید). منبع آب سرد انتقال آب به آبگرمکن را قطع کنید. این شیر قطع معمولاً درست بالای آبگرمکن، روی لوله آب سردی که وارد آبگرمکن می شود، یافت می شود.

 

منبع آب سرد را قطع کنید

عنصر گرمایش را در معرض دید قرار دهید اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، پانل پوشش دسترسی و عایق پوشش بلوک ترمینال المنت گرمایشی را بردارید. عایق را به مت بیرون تا کنید و از المنت بخاری دور کنید. برای اطمینان از قطع بودن برق، با استفاده از تستر مدار غیر تماسی، آزمایش کنید.در صورت لزوم، پوشش ترموستات را از روی ترموستات جدا کنید. مطمئن شوید که نقطه اتصال ترموستات را به المنت گرمایشی جدا کرده اید.

 

برای حمایت از وبلاگ کار و اندیشه از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات وبلاگ مانند آموزش تعمیرات VRF نیز دیدن بفرمایید.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی