کارواندیشه

تعمیرات پکیج ، تعمیر یخچال ، تعمیر کولر گازی ، تعمیر چیلر ، تعمیر لوازم گازسوز

کارواندیشه

تعمیرات پکیج ، تعمیر یخچال ، تعمیر کولر گازی ، تعمیر چیلر ، تعمیر لوازم گازسوز


تعمیرات پکیج ، تعمیر یخچال ، تعمیر کولر گازی ، تعمیر چیلر ، تعمیر لوازم گازسوز

بایگانی
  • ۰
  • ۰

آموزش تعمیرات VRF

در این مطلب قصد داریم تا درباره آموزش تعمیرات VRF صحبت کنیم و مواردی مانند VRF در تهویه مطبوع چیست؟ ،  را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه وبلاگ کار و اندیشه را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

 

آموزش تعمیرات VRF

VRF که فقط از اوایل دهه 2000 در ایالات متحده موجود است، بهره وری انرژی برتر و توانایی بازگشت سریع سرمایه را ارائه می دهد. اما مفهوم VRF دقیقاً برای پیمانکاران، سازندگان و پیمانکاران مکانیکی تهویه مطبوع چیست و چگونه می توانید از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید؟ درباره این راه حل پیشرفته تهویه مطبوع، حقایقی در مورد نحوه عملکرد آن، و نحوه بهره مندی مشتریان و آموزش تعمیرات VRF ، تجارت پیمانکاری شما از سیستم های VRF بیشتر بدانید.

Variable Refrigerant Flow (VRF) - AE 390 HVAC Variety - Spring 2012 - Team 8

 

VRF در تهویه مطبوع چیست؟

VRF مخفف جریان متغییر مبرد است که به طرز شگفت‌انگیزی راه طولانی را برای توصیف نحوه استفاده این سیستم از مبرد برای تهویه مطبوع و گرمایش پیش می‌برد. به طور خلاصه، VRF یک سیستم بدون کانال و در مقیاس بزرگ برای تهویه مطبوع است که با ظرفیت بالایی کار می کند. برخلاف تجهیزات اسپلیت AC، VRF به چندین واحد داخلی اجازه می دهد تا بر روی یک سیستم اجرا شوند، که بسته به کاربرد متفاوت طراحی شده است. سیستم های VRF یا یک سیستم پمپ حرارتی یا یک سیستم بازیابی گرما در نظر گرفته می شوند که می توانند همزمان گرم و خنک شوند.

سیستم های VRF راندمان بالای خود را از طریق استفاده از کمپرسورهای اینورتر به دست می آورند. سیستم‌های اینورتر به کمپرسور اجازه می‌دهند تا بر اساس نیازهای موجود در هر فضا، به سمت بالا یا پایین برود. یک سیستم غیر اینورتر کمپرسور را با ظرفیت کامل همیشه بالا می برد. در اصل یا روشن یا خاموش است. با سیستم های اینورتر که با سرعت و ظرفیت کمتر کار می کنند، افزایش بهره وری می تواند قابل توجه باشد.

این تطبیق پذیری به این معنی است که محصولات VRF برای مطابقت با مشخصات تقریباً هر پروژه قابل تنظیم هستند و آنها را به ویژه برای فضاهای تجاری و مدیران تأسیسات جذاب می کند. نمودار سیستم VRF زیر خطوط انشعاب مبرد (RB) را برای سرمایش و همچنین اتصالات تکی و گروهی را برای سرمایش و گرمایش فردی و همزمان نشان می دهد.

 

VRF system diagram

تفاوت بین VRF و VRV چیست؟

هر دوی این اصطلاحات به یک فناوری اشاره دارند. VRV یک اصطلاح تجاری است که مخفف حجم متغیر مبرد است. یک تولید کننده تهویه مطبوع 40 سال پیش جرقه این نوآوری را زد و VRF به فناوری عمومی اشاره دارد.VRF چگونه کار می کند؟ در یک سیستم VRF، مبرد از طریق واحدهای کندانسور به واحدهای داخلی عبور می کند و نیاز به کانال کشی و هواگیرهای گسترده را کاهش می دهد. لوله‌های کوچک‌تر، مقاوم‌سازی در ساختمان‌های قدیمی‌تر را نسبت به سیستم‌های تهویه مطبوع سنتی آسان‌تر می‌کند.

با پیشرفت تکنولوژی، محدودیت های قبلی در حال از بین رفتن هستند. سیستم های VRF اکنون می توانند یک انتخاب ایده آل برای ساختمان های تجاری و منازل مسکونی باشند.حذف کانال ها از معادله بخشی از افزایش بازده انرژی است. بخش صرفه جویی در انرژی وزارت انرژی ایالات متحده گزارش می دهد که بیش از 30 درصد از مصرف انرژی می تواند به دلیل از دست دادن هوای خنک از طریق مجاری باشد.

 

انواع سیستم های VRF چیست؟

انواع مختلفی از این سیستم ها وجود دارد که پیمانکاران در مورد آنها بحث می کنند: بازیابی حرارت یا پمپ حرارتی، دو لوله ای یا سه لوله ای و خنک کننده با هوا یا آب خنک. یک سیستم بازیابی حرارتی VRF سه لوله ای به کاربران امکان می دهد یک منطقه را گرم کنند و همزمان منطقه دیگر را خنک کنند. سیستم های سه لوله می تواند برای مدیران تاسیسات ساختمان هایی با نیازهای دمایی مخلوط که در تلاش برای کاهش مصرف انرژی هستند مفید باشد. کاربردهای معمولی شامل ساختمان‌های چند خانواده، مجتمع‌های اداری بزرگ و ساختمان‌های مذهبی با کلاس‌های درس متعدد و غیره است.

یک سیستم پمپ حرارتی VRF معمولاً از دو لوله استفاده می کند و همچنین می تواند گرم و سرد شود اما نه به طور همزمان. سیستم های دو لوله ای مزایای خاص خود را دارند، مانند لوله و اتصالات کمتر برای ایجاد فرصت برای نشتی. نگهداری و آموزش تعمیرات VRF کمتر در طول عمر به معنای صرفه جویی بیشتر در سیستم در دراز مدت است.

سیستم های VRF با هوا خنک به هوای بیرون متکی هستند (حتی گاهی اوقات از کانال ها استفاده می کنند). VRF خنک‌شده با آب را می‌توان در داخل پنهان کرد و در برخی شرایط می‌تواند از سیستم‌های زمین گرمایی در حال حاضر برای افزایش کارایی استفاده کند.

 

مزایای سیستم VRF چیست؟

اگر مزایای یک ساختمان یا خانه جدید، بازسازی یا پایگاه مشتری فعلی خود را ارزیابی می کنید، در اینجا چند نمونه از آنچه شما و ساکنانتان از VRF AC و گرمایش نسبت به تهویه مطبوع سنتی به دست می آورید آورده شده است.

بهره وری انرژی: همانطور که در بالا ذکر شد، کانال های نشتی یا محافظت نشده منجر به هدر رفتن انرژی زیادی می شود. مشتریان معمولاً از صرفه جویی در هزینه در قبوض آب و برق و افزایش راحتی پس از نصب اولیه لذت می برند.

تنظیمات دمایی قابل تنظیم: اگر سیستم VRF HVAC مناسب برای ساختمان انتخاب شود، ساکنان می توانند مناطق مختلف را به طور همزمان گرم و خنک کنند و به کارگران و تجهیزات حساس اجازه می دهد تا ایمن بمانند.

براق و جمع و جور: در مقایسه با تجهیزات سنتی، واحدهای تهویه مطبوع VRF بسیار کمتر حجیم هستند و آنها را به یک راه حل عالی برای مقاوم سازی، بازسازی یا تجهیز مناطق با فضای محدود تبدیل می کند.

مقیاس پذیری: زمانی که تصور می شد عمدتاً برای ساختمان های تجاری است، سیستم های VRF برای سازگاری با طیف وسیعی از محصولات گرمایش و سرمایش پیشرفت کرده اند. آنها می توانند برای کنترل آب و هوا در یک خانه کوچک یک خانواده یا یک بلندمرتبه تجاری مقیاس شوند.
بی صدا: سیستم های VRF سر و صدای محیط را هم در داخل ساختمان و هم در خارج از آن کاهش می دهند، به ویژه در مقایسه با فناوری سنتی تهویه مطبوع .

نصب آسان: تجهیزات تهویه مطبوع کانالی بسیار سنگین هستند. در حالی که VRF باید فقط توسط متخصصان آموزش دیده و دارای گواهینامه نصب شود، بر اساس نوع سیستم VRF، نصب به تلاش فیزیکی بسیار کمتری نیاز دارد.

اما آیا همه ساختمان ها می توانند از VRF بهره مند شوند؟ مانند بسیاری از تصمیماتی که پیمانکاران و سازندگان باید هر روز بگیرند، پاسخ به پروژه خاص شما بستگی دارد. عواملی شامل اندازه ساختمان، محدودیت فضا، صرفه جویی در هزینه طولانی مدت در مقابل هزینه اولیه و سایر ملاحظات است.

 

آیا VRF بهتر از اسپلیت AC است؟

سیستم های VRF می توانند فضاهای بزرگ را به خوبی اداره کنند، اما آیا صرفه جویی در انرژی ارزش هزینه نصب خانه های مسکونی را دارد؟ VRF می تواند ارزشمند باشد، به ویژه در خانه های دو طبقه با نیازهای مختلف گرمایش و سرمایش. با ادامه پیشرفت فناوری، راه اندازی خانه هایی برای آینده می تواند یک نقطه فروش عالی باشد. خانه های مسکونی می توانند از بهره وری انرژی بهره مند شوند. واقعاً به این بستگی دارد که آیا هزینه اولیه برای مشتریان شما ارزش آن را دارد یا خیر.

 

سخن آخر 

در این مقاله با آموزش تعمیرات VRF آشنا شدیم و موضوعاتی مانند عملکرد کلی VRF را مورد بررسی قرار دادیم از اینکه تا انتهای این مطلب با وبلاگ کار و اندیشه همراه بودید سپاسگذاریم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی